مدیریت هویت در بخش بهداشت و درمان برای مدیریت دادههای حساس بیماران، دسترسی کارکنان و بازدیدکنندگان و دسترسی مبتنی بر نقش ها به سیستم حیاتی است
در بخش بهداشت و درمان، تعدادی از کاربردهای حیاتی وجود دارند که نیاز به راهحلهای هویت امن و قوی دارند. برای بیماران، هویت برای احراز عضویت در طرحهای بیمه درمانی و تسهیل پرداخت استفاده میشود. همانطور که در دوران پاندمی کووید-19 شاهد بودیم، دولتها و مقامات بهداشتی میتوانند از یک سیستم مبتنی بر هویت برای تأیید وضعیت سلامت شهروندان استفاده کنند.
در بیشتر بیمارستانها، از کارکنان خواسته میشود که شناسنامهای در قالب کارت یا نرمافزار همراه خود داشته باشند. این معمولاً یک کارت هوشمند مبتنی بر نقش است که دسترسی مناسب به مناطق فیزیکی بیمارستان و همچنین دسترسی منطقی به دادههای حساس بیماران را فراهم میکند. بازدیدکنندگان نیز باید مطابق با سیاستهای بیمارستان مدیریت شوند.
راهحلهای یکپارچه مدیریت هویت و صدور مدرک متیکا، پاسخ به تمام این چالشها را ارائه میدهند.

کارتهای بهداشت و بیمه درمانی
کارتهای بیمه درمانی توسط بیماران برای ارائه اثبات گواهیهای بیمه درمانی و تأیید اعتبار استفاده میشوند. این کارتها معمولاً کارتهای هوشمند هستند و میتوانند شامل دیگر کاربردها، مانند دادههای مربوط به سوابق پزشکی بیمار یا حتی کاربردهای پرداخت باشند.
برای این کارتها معمولاً نیاز به امنیت فیزیکی و الکترونیکی است که به سطح مشابهی با صدور مدرکهای مالی یا دولتی برسد. متیکا راهحلهایی ارائه میدهد که میتوانند گواهیها را از یک مکان متمرکز به صورت ایمن صادر کنند یا سیستمهایی که صدور گواهیها را به صورت ایمن در محل ممکن میسازند.
«گذرنامه» سلامت شهروندان
گذرنامههای سلامت دولتی معمولاً برنامههای بزرگی هستند که به شهروندان دسترسی به خدمات بهداشتی میدهند یا برای تأیید وضعیت سلامت شهروندان مورد استفاده قرار میگیرند.
پاندمی کووید-19 نیاز به راهاندازی سریع طرحهای تأیید وضعیت سلامت را برای دولتها برجسته کرد. راهحلهای یکپارچه هویت فیزیکی و دیجیتال متیکا به صدور گواهی برای کارت فیزیکی به صورت انبوه از یک مکان مرکزی یا به نرمافزار اپلیکیشن، معمولاً با استفاده از دستگاه موبایل، امکانپذیر میسازد.


شناسه کارکنان بیمارستان مبتنی بر نقش
در بیشتر بیمارستانها، از کارکنان خواسته میشود که شناسنامهای در قالب کارت یا نرمافزار همراه خود داشته باشند. این معمولاً یک کارت هوشمند مبتنی بر نقش است که دسترسی فیزیکی و منطقی مناسب را فراهم میکند.
نرمافزار مدیریت هویت متیکا در ترکیب با سیستمهای صدور دسکتاپ خود میتواند برای صدور در محل و مدیریت چرخه عمر گواهیهای امن چندمنظوره کارکنان استفاده شود. این کارتها میتوانند برای اعطا یا لغو دسترسی به ساختمانها، بخشها، سیستمها و اطلاعات حساس بیماران استفاده شوند.
کارتهای بازدیدکننده
بازدیدکنندگان مراکز پزشکی باید مطابق با سیاستهای بیمارستان مدیریت شوند، که معمولاً امنیت و حریم خصوصی بیماران در اولویت است. سیستمهای صدور دسکتاپ متیکا این امکان را میدهند که پیشثبتنام، صدور فوری در محل و مدیریت چرخه عمر کارتهای بازدیدکننده به سادگی انجام شود.

محصولات مرتبط

