بانکداری
تحقیقات نشان میدهد که خدمات مورد علاقه مشتریان در حال تبدیل شدن به شعب دیجیتال شده بانکها است.
دو خدمت اصلی که مورد توجه قرار گرفتهاند عبارتند از: خدمات یکپارچه مشتری – آنلاین و در شعبه، و صدور کارت فوری.
مونیخ، آلمان، 1 مارس 2017 – تحقیقات جدیدی که توسط متیکا تکنولوژیها سفارش داده شده، نشان میدهد که جمعآوری، تمدید یا جایگزینی کارتهای بدهی و اعتبار در شعب بانک، یکی از دو خدمت برتر مشتریان در شعب بانکها است، زیرا بانکها همچنان در حال توسعه تحول دیجیتال خود هستند. این خدمت پس از خدمات مشتری که پرسشهای آنلاین و در شعبه را بهطور یکپارچه متصل میکند، در رتبه دوم قرار دارد.
این تحقیق که توسط شرکت مستقل تحقیقات بازار، MindMetre انجام شده، از مصرفکنندگان در بریتانیا، فرانسه، آلمان و اسپانیا در مورد علاقه آنها به خدمات ادامهدار از طریق شعب بانک در عصر دیجیتال مصاحبه کرده است. اکثریت (67%) از پاسخدهندگان – در رده سنی 18 تا 65 سال و بالاتر – گفتهاند که میخواهند به خدمات شعبه دسترسی داشته باشند، اما انتظار دارند که تحول دیجیتال به سطوح جدیدی از اتوماسیون، هماهنگی بین پرسشهای آنلاین و در شعبه، و پشتیبانی بهبود یافته برای مشاوران شعبه منجر شود.
سندرو کامیلری، مدیرعامل متیکا تکنولوژیها گفت: «همانطور که بانکهای اروپایی همچنان سفر خود را در برنامههای تحول آغاز کردهاند، درک نتایج تحقیقات ما، مسیرهای برآوردن نیازهای مشتریان را شناسایی میکند. به همین ترتیب، من فکر میکنم که شرکا، همکاران و یکپارچهسازان سیستمها نتایج این تحقیق را به عنوان منبع دانش ارزشمندی خواهند یافت.»
وی افزود: «پاسخدهندگان ما میگویند که خدمات مورد نظرشان بر انتخاب نهایی بانک تاثیر میگذارد، بنابراین به وضوح در این معادله برندگان و بازندگان وجود دارند. این نشان میدهد که بانکهای خردهفروشی که به این یافتهها توجه کنند، نه تنها به محبوبیت خود ادامه خواهند داد و بازار را رهبری خواهند کرد، بلکه در هزینهها نیز صرفهجویی زیادی خواهند کرد.»
وی در پایان گفت: «همچنین جالب است که برخلاف نظر عمومی، آینده بانکها برای بیشتر ما بانکهای دیجیتال صرف نخواهد بود، بلکه نیازمند تغییرات اساسی در ارائه خدمات بانکی بهصورت چندکاناله است.»
شما میتوانید مطالعه کامل تحقیق متیکا را با دانلود فایل مشاهده کنید.
[1] تحقیق آنلاین توسط سازمان تحقیقات مستقل MindMetre در اکتبر 2016 انجام شده است. نمونهگیری: بیش از 1000 مصرفکننده در هر یک از کشورهای بریتانیا، فرانسه، آلمان و اسپانیا؛ نمایندگی ملی بر اساس سن، جنسیت، منطقه و گروه اجتماعی.
